View Single Post
Old 09-28-2004, 09:46 AM
Montejano's Avatar
Montejano Montejano is offline
Master

El proceso ser?a el mismo , pero existen diferencias importantes . Metales com el lat?n , cobre , cinc , alpaca ... tienen caracter?sticas similares en su forma de grabar .Son f?ciles de atacar mediante el ?cido ; admiten bastante relieve o bajorrelieve y se prestan muy bien para la estampaci?n del papel de impresi?n .
Lo que se suele utilizar mas para estampaci?n es la plancha de cinc .
Contestando a su pregunta de si con acero , se podr?a realizar estos trabajos de las hojas al barniz blando . Le respondo, que con acero inoxidable depender?a del tipo de acero ; es decir de su contenido en carbono .El acero corriente ( no inoxidable ) se podr?a intentar hacer una prueba ; pues su forma de grabar ( bordes del metal grabado ) se parece bastante a los metales mencionados al principio .
Pero con acero inoxidable , aunque lo grabasemos al ?cido , no tendr?a la textura que con el cinc o el lat?n .Resumiendo , se podr?a grabar , pero los resultados de la plancha para impresi?n , no ser?an los adecuados para un buen trabajo .

De hecho , yo no he visto planchas para impresi?n en acero inoxidable .Yo las que tengo son de cobre .
Realic? hace tiempo planchas en acero inoxidable , pero las utilizo como cuadros y no para impresi?n .

Montejano .
---------------------------------------------------

The process would be the same one, but important differences exist. Metals com the brass, copper, zinc, German nickel... they have characteristic similar in their form of recording. they are easy to attack by means of the acid; they admit enough relief or bas-relief and they are lent very well for the stamping of the impression paper.
What is usually used but it stops stamping it is the iron of zinc.
Answering to their question of if with steel, it could be carried out these works from the leaves to the soft varnish. I respond him that would depend of the steel type with stainless steel; that is to say of their content in carbon. The average steel (not stainless) one could try to make a test; because their form of recording (you embroider of the recorded metal) he/she looks like each other enough to the aforementioned metals at the beginning.
But with stainless steel, although records it to the acid, he/she would not have the texture that with the zinc or the brass. Summarizing, you could record, but the results of the iron for impression, would not be the appropriate ones for a good work.

In fact, I have not seen irons for impression in stainless steel. Me those that I have are made of copper.
I carried out irons a while ago in stainless steel, but I use them as squares and it doesn't stop impression.

Montejano.

The translation supposes it won't be very good, but he/she can translate it with somebody that knows Spanish.
Reply With Quote